Pietonul trebuie educat sa traverseze strada

trecere pietoni anddrei.ro

Dacă o persoană spune că toate accidentele de pe trecerile de pietoni sunt cauzate de şoferul maşinii, e pieton de când se ştie sau e cel puţin cretin.

În ultima perioadă în Braşov sunt tot mai multe accidente pe trecerile de pietoni, iar toată vina este aruncată pe şofer. Trebuie înţeles faptul că şoferul maşinii la un moment dat a avut parte de o şcolarizare rutieră, pe când pietonul (şi aici mă refer la cel care nu are permis), nu, cel care are permis ştie cum stă treaba cu distanţă de frânare.

Pietonul trebuie învăţat că:

  • atunci când este pe trecerea de pietoni, în 99% din cazuri, Dumnezeu nu-l priveşte;
  • nu trebuie să se angajeze în travesare schimbându-şi direcţia de mers brusc, mulţi pietoni merg pe trotuar şi fără să se asigure se aruncă pe trecere. Trebuie ştiut faptul că şoferii sunt şi ei oameni, unii sunt şomeri, alţii doctori, unii magicieni. Dar nici măcar cei din urmă nu prea au ce face în astfel de situaţii;
  • una dintre cele mai mari prostii ale tinerilor este traversarea pe skateboard, bicicletă sau cu căştile în urechi;
  • dacă vezi că vine boul cu viteză, stai pe trotuar, asigura-te că a redus viteză şi are intenţia de a opri, că nu e polei, zăpadă sau alţi factori care ar putea să facă oprirea mai grea sau imposibilă. Sau poate că e o dacie vai mama ei şi ăleia chiar nu îi poţi cere să inghete când ai călcat frâna – dacă vedeţi o maşină de genul, va recomand să o lăsaţi să treacă – cel puţin aşa fac eu.

 

Măsurile luate de către organele în cauză, prin montarea de aşa-zişi „poliţai morţi” şi reducerea limitei de vitează nu este o soluţie fair.

Pietonul trebuie educat cum să traverseze strada. Trebuie educat să se asigure. Şi trebuie învăţat faptul că dacă el nu îşi apreciază viaţă, de ce ar trebui să o aprecieze alţii?

 

Te-ar putea interesa si

Distribuie acest articol

31 comentarii la articolul “Pietonul trebuie educat sa traverseze strada

  • cristian

    Primaria Municipiului Brasov poate sa fie un administrator responsabil si sa fie in folosul cetatenilor (soferi si pietoni). Cel mai bine ar fi ca Primaria Municipiului Brasov sa asigure luminarea corespunzatoare a trecerilor de pietoni. Sa semaforizeze cu buton sau clasic toate trecerile de pietoni. Acest lucru nu se poate peste noapte, dar incepand cu cele mai importante d.p.d.v. al riscului pentru pieton. Primaria Municipiului Brasov poate sa gaseasca solutiile cele mai eficiente pentru a eficientiza si a usura munca Politiei Brasov cu privire la fluidizarea si siguranta circulatiei soferilor si a pietonilor. Deasemeni, Politia Municipiului Brasov, poate sa fie mai eficienta in a responsabiliza, adevaratii pietoni si soferi care prin comportamenul lor, aduc riscuri in trafic. Trebuie inteles ca majoritatea soferilor sunt si pietoni si ei sunt deacord cu solutiile care eficientizeaza traficul. Traficul poate fi fluidizat si asigurat corespunzator prin eficientizarea marcajelor, pozitionarea si sincronizarea semafoarelor (chiar si la giratii). De multe ori stai la giratoriu mai mult decat daca ai astepta la semafor in cazul in care ar fi. Semaforul iti da timp sa te relaxezi, sa eviti mersul atent bara la bara, mers care te stoarce de energie si poate sa iti creasca nervozitatea. Stii ca ai de asteptat 60 de secunde, sa zicem, stai si nu omori masina, te si relaxezi si apoi pleci linistit stiind ca ai trafic fluid. Timpul pe care il astepti la semafor este eficient pentru sofer si sigur pentru pieton. Semaforizarea sincronizata iti da voie sa fii fluid in trafic. Marcajele efectuate la distanta suficienta, te ajuta sa te incadrezi din timp pe benzile corespunzatoare. Cu siguranta ca a restrictiona viteza si a pune opritoare inainte de trecerile de pietoni va face doar pagube masinilor si va indreptati pietonii inconstienti sa sara in fata masinii si/sau sa alerge necontenit. Astfel se va crea potential de accidente. Opritoarele au menirea de a crea o siguranta aparenta si superviciala. Opritoarele nu vor opri un sofer care nu respecta oricum legea. Ceea ce te determina din instinct sa te opresti este lumina rosie a semaforului si nicidecum opritoarele. Consider ca Primaria Municipiului Brasov are resursele si poate sa gaseasca solutiile adecvate pentru siguranta oamenilor (soferi si pietoni).

    Răspunde
  • Radu Marin

    Mai studiati inainte sa debitati numai prostii …
    Pietonul este obligat sa acorde prioritate autovehiculelor aflate in mers.
    Trecerea de pietoni este locul marcat pe unde pietonul are VOIE sa traverseze, iar traversarea se efectueaza dupa ce pietonul s-a ASIGURAT ca masinile au oprit.
    La trecerile semaforizate de ce pietonii nu au galbem, iar masinile da? Fizica elementara!

    Răspunde
    • Mateii

      „Pietonul este obligat sa acorde prioritate autovehiculelor aflate in mers.” Nu stiu cum sa va spun ,dar in alte tari civilizate nu este asa . Acolo in momentul in care ai calcat pe trecerea de pietoni s-au oprit chiar si soferii de pe celalalt sens de mers si te asteapta sa treci fara sa tipe la tine sa te grabesti sau sa claxoneze . dar cum spuneam ,asta se intampla in alte tari .

    • anddrei

      Mereu aud asta cu in alte tari, esti in romania. Nu ne asumam niciodata, mereu gasim cate o portita, de asta suntem unde suntem:p

  • Giuliammo

    Inadmisibil.Pentru ca au murit 4 oameni de la inceputul anului pe trecerile de pietoni din cauze comune „neatenție” de ambele părți ..eu cred ca nici un șofer nu vrea să omoare pe cineva și nici un pieton să se arunce în fața masinii .Dar pentru această să se monteze „polițaii ” pe șosea fără a face un studiu de impact .OK nu mai mor încă 4 oameni în următoarele luni ,dar câți mor ca nu mai ajunge Salvarea sau Pompierii la timp din cauza „polițailor” la ore de vârf sunt ambuteiaje din cauza lor deci și Salvarea așteaptă să poată trece. Oricum sunt multe de discutat…concluzia mea este ca nu suntem educați.

    Răspunde
    • cristian

      stimate domn, va asigur ca in calitate de pieton am observat multi pietoni care sunt inconstienti si nu se asigura, alearga si sar in fata masinilor. Nu mai mentionez pe cei care scriu mesaje la telefon in timp ce traverseaza chiar prin locuri nepermise…
      Ideea de baza este cum putem reduce astfel de aspecte, nu ce si cine e inconstient sau nesimtit…

    • cristian

      cred ca primaria are potentialul de a asigura traficul corespunzator prin solutii adecvate si nu neaparat restrictive. cei care nu respecta legea sau restrictiile nu vor fi afectati de acestea

  • Costi

    Fratilor hai sa va spun si eu ceva …
    Sunt sofer si am facut 100 de mii de kilometrii si am vazut multe pe strada .
    Accidente pe trecerile de pietoni si accidente rutiere intre masini !
    Dar sa va spun ceva legat de un accident petrecut pe trecerea de pietoni …
    In urma cu vreo doi ani am asistat la un accident pe trecerea de pietoni . Masina care a lovit pietonul nu cred ca avea mai mult de 30 km pe ora dar era un polei pe strada ca abia stateai in picioare ce sa mai zic de oprit masina in 5-6 metri !
    Si acum va intreb eu pe voi astia care spuneti ca soferul trebuie sa acorde prioritate indiferent de situatie . V-ati bucura daca pietonul ar ramane pe loc si te-ar lasa sa treci gandinduse ca sanatatea lui este mai importanta decat prioritatea pe care o are fata de tine ?
    Parerea mea este ca ori cata prioritate ai avea ca esti pieton sau sofer pe un drum cu prioritate , indiferent de situatie TREBUIE SA TE ASIGURI , ca poate vine un bou si te rezolva pe viata !
    Si poate o sa regreti o viata intreaga ca nu te-ai uitat o secunda in stanga ! Asta este parerea mea !
    Si mai am o parere …
    Atunci cand pe banda 1 opreste o masina la trecerea de pietoni si tu ca bou sau ca vaca ( depinde de caz ) treci cu 100 la ora pe banda 2 sau 3 crezand ca ala s-a oprit sa se lege la sirete nu sa acorde prioritate la pietoni si rabatezi ceva pe capota , atunci prietene iti meriti soarta si ala nu se mai numeste ghonion , accident sau neatentie !
    Ala se numeste prostie la superlativ !

    Răspunde
  • Laureano

    Hmmm…..sunt sofer din 91. Stabilit,, afara,, din 93. E e mare diferență intre România si restul ue.In România trecerile de piertoni sunt putine sau prost plasate. Sa nu mai zic de localități ce sunt tranversate de dn-uri si nu au nici o trecere de pietoni sau au dar cu distante km intre ele.
    Pornind de la premiza asta, sarmanul pieton trebuie sa dea prioritate mașinilor in fericitul caz că găsește o trecere de pietoni….
    Oare nu așa spune legea că prioritatea o are pietonul ce traversează pe trecerea de pietoni??? in cazul semafoarelor e acesta ce trebuie respectat normal…
    Chiar văzusem la ultima vizita in țară pietoni ce din teama sau retras de pe trecere din cauza ca nici o mașină nu oprea.!!!
    Pe deasupra e,, vânat,, de poliție dacă trece neregulamentar. Cu imobilizari, cătușe, etc a unei femei in vârstă!!!
    E nevoie ca toti, soferi si pietoni sa aibă o doză de educație. Însă noi soferi, trebuie sa respectam legea, indicatoarele, viteza si prioritatea. Când vezi o trecere de pietoni trebuie sa adaptez viteza in asa fel sa fii capabil sa opresti in orcice situație. Iar pietonul ce face un pas pe trecere are prioritate. Șoferul ce loveste un pieton pe trecerea trebuie sa i se retragă permisul pe viață.!!!

    Răspunde
  • Eu

    1. La trecerea de pietoni se reduce viteza astfel incat, ORICE S-AR INTAMPLA, sa poti opri la timp. Daca ai nus ce masina si iti trebuie 1 an sa te opresti dupa ce ai calcat frana, ori mergi cu 10 km/h in apropierea trecerii ori o duci naibii in service.
    2. Daca iti sare unu in fata si tu n-ai cum sa opresti la timp, inseamna ca mânai ca prostu in apropierea trecerii.
    3. Mai e cate unu, care sta in fata trecerii, se uita in alta parte intepenit acolo si deßodata, i se aprinde lui beculetul sa traverseze. Acum, in mintea pietonului, pentru ca stie ca pe trecere are prioritate, el se gandeste ca si cand ar fi pe trotuar. Nu.l mai fute grija ca erai tu langa trecere si el sarit ca o capra in strada. Asa ca te opresti frumusel, si te uiti spre el sa vezi daca are intentia sa treeaca sau nu. Eventual ii faci si un semn. Daca vezi ca nu traverseaza, poti sa pleci frumos mai departe.

    Răspunde
  • Murphy

    evident ca nu traversezi fara sa te asiguri! daca te-a lovit masina, iar tu esti mort sau schilod, eventuala puscarie facuta de sofer nu te incalzeste cu absolut nimic! si, apropo de pietonul „suveran”, as prefera sa fie mai mult inteligent si mai putin fudul.

    Răspunde
  • Serban

    In tarile civilizate (nu e cazul la noi) legea care guverneaza strazile este una simpla: cel mai puternic este obligat sa aiba grija de cel mai slab. Pietonii se impart in doua gategorii: vulnerabili si pietoni educati. Cei vulnerabili sunt copii, persoane ingandurate, persoane cu anumite disabilitati.. etc. Un sofer care se deplaseaza prin oras stie ca la orice colt de strada exista o trecere de pietoni. Soferul trebuie sa actioneze in consecinta, la orice trecere poate fi un pieton vulnerabil. Sunt sofer, biciclist, pieton. Tu ca sofer decizi daca pentru 10 km/ora in plus merita sa ai dosar penal si o constiinta incarcata toata viata.

    Răspunde
    • anddrei

      Din categoria pe care o mentionai tu, copii sunt cei mai periculosi, pentru ca sunt plini de energie si de multe ori din joaca sar pe trecere. Batranii sunt mult mai precauti. Eu in articol vorbeam de adolescenti si persoanele de varsta a doua. Ei cred ca Dumnezeu ii asista cand trec strada.

    • danut

      In 10 ani de cand conduc nu am vazut copil sa sara pe trecerea de pietoni, in schimb vad in fiecare zi oameni in varsta care desi au trecere la 15 m de ei, prefera sa faca slalom printre masini cu riscul de a ajunge la spital sau morga…

  • Kilimanjaro

    Musiu Anddrei nu stiu sincer de ce-mi pierd vremea sa-ti scriu…o fac de dragul acelora care se afla (intamplator asemeni mie,sau nu) pe blogul asta:
    Citesc (si ma uimesc) cand unul scrie ca pe TRECEREA DE PIETONI vina e …impartita. Adica…o parte apartine pietonului…Ba in plus citesc ca ‘e cretin ala care sustine ca accidentele pe trecerile de pietoni sunt din vina soferilor’ (!?!). Mai amice sa te intreb din capul locului: ti-ai luat cumva permisul ‘pe pile’ prin jud. Arges, Mehedinti etc? Daca danumai citi restul mesajului meu – ca degeaba o faci. Daca nu atunci inchei in felul urmator: pietonul PE TRECEREA DE PIETONI e SUVERAN ! Toata (repet TOATA !) vina pentru un eventual accident opoarta conducatorul auto! PUNCT.
    De acord ca pietonii sunt de diferite feluri, unii mai normali altii mai putin,unii iti tasnesc in fatza ca iepurii…altii par ca-si dau duhul trecand strada (iti vine sa-i impingi din urma)…dar ‘mneata mai AnDDrei trebuie sa-i PROTEJEZI ‘pe zebra’ sau sa fii in stare sa franezi imediat in apropierea ‘zebrei’.Orice alta vorba pe tema asta e gargara goala.
    PS: poza postata (cea cu masina ‘pe zebra’ langa piciorul gagicii aflata in traversare) e mitocanie curata, de neconceput in Vestul european unde fiecare masina opreste la cel putin 1m de marcajul ‘zebra’…Desteptati-va oameni buni, Legea TREBUIE sa fie Lege

    Răspunde
    • anddrei

      Pietonul pe trecere este sfant?

      Pai da, cei care se cred sfinti ajung sfinti. Ii omori, ajung in rai si dupa lumea spune ca sunt sfinti.

      Nu stiu de unde esti, daca ai permis sau nu, dar nu iti doresc sa fi pus in situatia in care sa iti dai seama ca nu mai poti opri pana unde ar trebui.

  • Alex

    Terminati-va cu prostiile. Trecerile de pietoni sunt facute pentru a trece pietonii pe ele! Indiferent de metoda, stil, cu/fara role, cu/fara casti. De aceea trebuie redusa viteza pana la evitarea oricarui pericol. Este lege! Eu, ca sofer, am cea mai mare frica de pietonii care se pot arunca de nebuni in fata mea. De aceea sunt extrem de precaut in preajma trecerilor de pietoni. Pentru ca guess what: daca il calci pe trecere, e vina ta!
    Inainte de a incerca sa-i educam, hai mai bine sa respectam noi legea…

    Răspunde
    • anddrei

      De ce sa am frica lor? De ce sa nu fie responsabilitate de ambele parti? Sa merg eu cu teama, ca acel pieton se arunca pe trecere ca in piscina?

      Sunt si soferi nebuni dar si pietoni

    • Adrian Ulmeanu

      Iti doresc sa ti se arunce un sinucigas pe trecere doar ca sa il lovesti tu cu masina. Sa te vad atunci pe unde scoti camasa. Ca doar legea e lege. Si n-ai respectat-o 🙂

      Sau cand te-o parasi iubita de o viata si pleci cu masina de la restaurantul unde ti-a dat papucii si mergi spre casa gandindu-te ce rahat s-a ales de viata ta, cat de „extrem de precaut in preajma trecerilor de pietoni” vei mai fi. Ca pe o distanta de 7-10 km ai cel putin 20 de treceri.

      Succes!

    • Dani

      Draga Alex si eu sunt sofer ca si tine dar totodata sunt si pieton ca si tine probabil ca nu cred ca te deplasezi numai cu masina.Noi soferii in general stim sa trecem si strada pe zebra si ce facem noi inainte?ne asiguram? Eu unul ma asigur si cand trec trecerea exact cum ma asigur atunci cand conduc …conducerea preventiva banuiesc ca ai auzit despre ea…ei pe de alta parte conduc aproape in fiecare zi prin Brasov si de multe ori pur si simplu opresc cand vad ca trec o gramada de soferi nesimtiti si nu opresc pe primele benzi de langa trotuar indiferent de partea pe care ma aflu atunci cand vad un copil un batran un om care se vede ca-i este pur si simplu teama sa tranverseze,dar cand apar niste cretini de oameni …tineri,pensionari,tigani etc care pur si simplu o iau la fuga aruncandu-se in fata ta ,care trec cu o nonsalanta oarba fara sa se asigure stanga-dreapta daca vine vre-un bou,nesimtit etc ca asta am cam ajuns sa fim toti soferii din Brasov dupa parearea unora,uni pur si simplu uita ca sunt pe trecerea de pietoni si cad intr-un somn adanc din care unii din pacate nu s-au mai trezit,altii te sfideaza trecand pe zebra in grupuri vorbind si chiar oprindu-se ptr.fractiuni de secunde si sunt foarte foarte multe de spus.In concluzie nu dorim nici unui sofer sa-i sara vre-un bitong de orice varsta sex sau rasa in fata dar nici ca vre-un maniac de sofer dobitoc sa calce un om nevinovat ca se grabea ca boul si a uitat care este frana.Majoritatea pietonilor care nu detin un permis de conducere habar nu au sa treaca strada si trebuie educati uni chiar si la 80 de ani iar unii soferi chiar merita sa ramana fara permis dar aceasta cat.este mult mai mica decat prima.

  • Gramatica rutiera

    Pietonii ca pietonii dar iii urile ne mananca sanatatea. „Oprii”, „trebuii”… ei, ei! Altfel, bun articol, e nevoie de educatie rutiera la pietoni si de educatie prorespect la soferi. Musai sa recunoastem ca sunt treceri unde, daca nu te arunci ca pieton in fata masinii, incercand sa treci, nu treci strada vreo 3 saptamani.

    Răspunde
    • Dani

      Si eu am problema cu iiii imi cer scuze in avans.Nu o fac intentionat pur si simplu nu m-am inteles cu gramatica cu iiiii si virgule,domnule sau doamna profesoara.Oricum sunt multi pe internet care stiu doar sa corecteze ce scriu altii in rest nimic deosebit.Cu stima si respect.

  • Dy

    Eu cred că limitatoarele de viteză sunt excelente. Sunt şi şofer, ironic am o dacie 1310 care opreşte foarte bine la trecerile de pietoni raportat cu alți bolizi ai căror şoferi nici nu cred că pot identifica marcajul rutier pentru pietoni din trei încercări. Problemelor sunt graba, neatenția şi aglomerația! Atât pietonală cât şi auto.

    Răspunde
    • anddrei

      Sunt o solutie buna pe termen scurt, in anotimpul cald. Nu vreau sa fiu rau, dar niste placute de frane si miste amortizoare pentru o dacie sunt cu mult mai ieftine decat pentru o alta masina europeana si model mult mai nou.

  • robert

    De acord cu tine, mai exista o specie, cea care alearga pe treceri, pe astia chiar nu ii inteleg, stai, astepti sa treci si cand ti se ofera sansa, alergi ?!

    Iar vina cealalta o poarta soferii, nu mergi cu 100 la ora ca nu pista de curse, pe trecerile din Tractorul am aruncat de cateva ori cu sapca din cap in geamul lateral al soferului in timp ce eram pe trecere, pur si simplu nu opresc !

    Răspunde
    • anddrei

      Cu alergatul, majoritatea o fac pentru ca se grabesc. Prima masina opreste, poate a doua nu apuca sa faca asta si el alergand nu mai are cum sa evite si poc accidentul.

      Iar cu viteaza, da, recunosc si eu o mai calcam, dat fiind faptul ca sunt multe benzi si vizibilitate mare. Dar de acum cu politaii astia morti prin tot orasul o sa merg cu 30 km/h…

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *